Rodzinny Ogród Działkowy "Nadzieja"


piątek, 19 kwietnia 2024 r.

WALNE ZEBRANIE SPRAWOZDAWCZO-WYBORCZE DZIAŁKOWCÓW 2024

Zarząd Rodzinnego Ogrodu Działkowego "Nadzieja" w Chocianowie informuje, że Walne Zebranie Sprawozdawcze-Wyborcze działkowców "Nadziei" za 2023 r. - odbyło się w dniu 19 kwietnia 2024 r. (piątek) w II terminie o godz. 16.30 w biurze Rodzinnego Ogrodu Działkowego "NADZIEJA". Walne Zebranie poza standardowym zatwierdzeniem sprawozdań za 2023 r. podjęło szereg ważnych uchwał dotyczących działalności Ogrodu, sczególnie tych związanych z opłatami na rzecz Ogrodu w 2024 r. ale także dokonało wyboru nowych statutowych wadz Ogrodu. Szczegóły Zebrania odzwierciedla poniższy protokół:

Chocianów   dn. 19-04- 2024 r.

 Protokół

z Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego ROD „Nadzieja”

w Chocianowie z dnia 19.04.2024 r.

Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze Działkowców ROD „Nadzieja” odbyło się w dniu 19 kwietnia 2024 r. o godz. 16.30 tj. w drugim terminie, ponieważ uczestniczyło w nim mniej niż 50% działkowców. W Walnym Zebraniu udział wzięło 11 działkowców, co stanowi 4,5% ogółu działkowców. W Zebraniu uczestniczył przedstawiciel sekretarz Okręgowego Zarządu PZD w Legnicy Pan Kazimierz Wójcik.

Zebranie otworzył Prezes Zenon Bakalarz. Na wstępie powitał zebranych działkowców i zaproponował powierzenie przewodnictwa obrad Wiesławowi Radojewskiemu. Propozycję przyjęto jednogłośnie, po czym Przewodniczący zebrania przedstawił porządek dzienny Walnego Zebrania, który wcześniej był podany do wiadomości działkowców. Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie. Na protokolanta został powołany Marcin Śliwka.

Przewodniczący przedstawił regulamin Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego, który został zatwierdzony jednogłośnie. Następnie przystąpiono do wyboru Komisji roboczych. W wyniku głosowania powołano jednogłośnie Komisję Mandatową, Wyborczą oraz Uchwał i Wniosków. W skład Komisji Mandatowej weszli: Jerzy Mędrek – przewodniczący, Demiańczuk Zbigniew – sekretarz. Do Komisji Uchwał i Wniosków wybrano: Bogusława Smalec - przewodnicząca, Małgorzata Mędrek – sekretarz. Do Komisji Wyborczej wybrano: Krystyna Pętal – przewodnicząca, Romualda Maziak – sekretarz.

Sprawozdanie z działalności gospodarczej Zarządu ROD za 2023 r. przedstawił prezes – Zenon Bakalarz, a za minioną kadencję, z upoważnienia Zarządu, przedstawił - Wiesław Radojewski. Sprawozdanie z działalności finansowej za 2023 r. przedstawiła skarbnik – Małgorzata Mędrek. Następnie prezes Zarządu Zenon Bakalarz przedstawił plan pracy na 2024 r. oraz program działania na kadencję 2024 – 2028, a skarbnik Małgorzata Mędrek preliminarz finansowy na 2024 r. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej za 2023 r. i za ubiegłą kadencję przedstawiła przewodnicząca komisji Krystyna Pętal. Po przedstawieniu sprawozdania przewodnicząca Komisji Rewizyjnej wysunęła wniosek w sprawie udzielenia absolutorium dla ustępującego zarządu ROD „Nadzieja”. Uczestnicy zebrania nie wnieśli uwag do przedstawionych sprawozdań.
Następnie Przewodniczący Komisji Mandatowej przedstawił protokół komisji stwierdzający prawomocność Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego do podejmowania Uchwał i dokonania wyboru Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej.

Po stwierdzeniu prawomocności Walnego Zebrania przystąpiono do przedstawiania propozycji i projektów Uchwał, które zostały poddane głosowaniu.

Uchwała Nr 1/2024 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Zarządu ROD za 2023r. – przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 2/2024 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Zarządu ROD za minioną kadencję – przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 3/2024 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Zarządu ROD za rok 2023 – przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 4/2024 w sprawie udzielenia absolutorium dla ustępującego Zarządu ROD – przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 5/2024 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej ROD w 2023 r. – przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 6/2024 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej ROD za okres minionej kadencji. – przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 7/2024 w sprawie wysokości opłaty ogrodowej i terminów jej wnoszenia. Ustalono wysokość opłaty ogrodowej w 2024 r. w kwocie 72 gr od m² powierzchni użytkowanej działki. Walne zebranie dopuszcza obniżenie opłaty ogrodowej wobec działkowców, którzy nie mogą w pełni uiścić opłaty ogrodowej i za zgodą Zarządu bezpłatnie wykonają osobiście lub poprzez osobę bliską prace na rzecz Ogrodu lub z innego tytułu poniosą obciążenia finansowe przeznaczone na działalność Ogrodu - nie więcej jednak niż  81.00 zł. od działki.  O wielkości upustu dla poszczególnych działkowców zadecyduje Zarząd przy rozliczeniu roku sprawozdawczego 2024. Termin wnoszenia opłaty ustalono do 31 maja 2024 r. Uchwałę przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 8/2024 w sprawie wprowadzenia zasad regulujących korzystanie z energii elektrycznej w rodzinnych ogrodach działkowych. Ustalono opłatę energetyczną na 2024 r. w wysokości 21,00 zł od przyłącza energetycznego, płatne w trzech równych ratach przy odczycie energii zimowym, wiosennym i letnim. Ustalono termin płatności na 14 dni od daty wystawienia rachunku. Uchwałę przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 9/2024 w sprawie opłaty za wywóz śmieci z Ogrodu, którą ustalono w wysokości 60.00 zł od działki, a termin jej wpłaty ustalono do 31 maja 2024 r. Uchwałę przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 10/2024 w sprawie kwoty przeznaczonej na świadczenia i nagrody w ROD w 2024 r., którą ustalono w wysokości 7 500,00 zł. Uchwałę przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 11/2024 w sprawie przyjęcia planu pracy na 2024r. i programu działania na okres kadencji 2024 - 2028 – przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 12/2024 w sprawie przyjęcia preliminarza finansowego na 2024 r. – przyjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr 13/2024 w sprawie ustalenia liczby członków Zarządu ROD i Komisji Rewizyjnej (ustalono 5-cio osobowy skład Zarządu i 3 osobowy skład Komisji Rewizyjnej) – przyjęto jednogłośnie.

 Po zatwierdzeniu powyższych uchwał przystąpiono do dyskusji. Pani Elżbieta Mazij wnosiła zapytanie o wymianę siatki w ogrodzeniu od strony południowej ogrodu, a Pan Edward Rząsa podniósł ciekawy temat hodowli pszczół murarek w ogrodzie i konieczności rozpowszechniania tego tematu wśród działkowców. Przedstawiciel OZ PZD w Legnicy Pan Kazimierz Wójcik - przedstawił i omówił szczegółowo protokół pokontrolny z 2023 r. – wyjaśniając cel tej kontroli, uznając jednocześnie, że ROD  „Nadzieja” została wysoko oceniona w porównaniu z innymi ogrodami w Okręgu Legnickim PZD.

Po dyskusji przystąpiono do wyborów do Zarządu ROD, Komisji Rewizyjnej i na delegata na Okręgowy Zjazd Delegatów PZD. Komisja wyborcza odnotowała przedstawione kandydatury , a przewodnicząca tej Komisji przedstawiła protokół końcowy stwierdzając, że:

Do Zarządu Ogrodu zgłoszono:

1.       Zenon Bakalarz

2.       Romualda Maziak

3.       Małgorzata Mędrek

4.       Zbigniew Demiańczuk

5.       Marcin Śliwka

Do Komisji Rewizyjnej zgłoszono:
1.       Krystyna Pętal
2.       Bogusława Smalec
3.       Edward Rząsa

Na Delegata na Okręgowy Zjazd Delegatów PZD zgłoszono:
1.       Zenon Bakalarz

 W/w wyrazili zgodę na kandydowanie, po czym kandydatury poddano pod głosowanie, przyjmując jednocześnie uchwałę:

Uchwała Nr 14/2024 w sprawie wyników wyborów do organów PZD w ROD im. Nadzieja w Chocianowie oraz delegatów na Okręgowy Zjazd Delegatów PZD – przyjęto jednogłośnie.
Po dokonaniu wyborów, ogłoszono przerwę w Zebraniu Sprawozdawczo-Wyborczym, podczas której odbyły się pierwsze posiedzenia wybranych organów, a wybrani członkowie Zarządu i Komisji Rewizyjnej dokonali wyboru:

Prezes Zarządu – Zenon Bakalarz
Zastępca Prezesa Zarządu – Zbigniew Demiańczuk
Skarbnik Zarządu – Małgorzata Mędrek
Sekretarz Zarządu – Marcin Śliwka
Członek Zarządu – Romualda Maziak

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej – Krystyna Pętal
Wiceprzewodnicząca Komisji Rewizyjnej – Bogusława Smalec
Członek Komisji Rewizyjnej – Edward Rząsa

Na zakończenie Zebrania Przewodnicząca Uchwał i Wniosków przedstawiła końcowy protokół Komisji, prezentując wszystkie Uchwały w kolejności ich zatwierdzenia.

Na tym Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze członków ROD „NADZIEJA” zakończono.

Załączniki stanowią:

• Porządek dzienny Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego ROD „Nadzieja”.

• Regulamin Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego

• Sprawozdanie Zarządu ROD z działalności merytorycznej za 2023r.

• Sprawozdanie Zarządu ROD z działalności merytorycznej za lata 2019 – 2023r.

• Plan pracy Zarządu ROD na 2024 r.

• Plan działania Zarządu ROD na lata 2024 – 2028 r.

• Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z działalności za 2023r.

• Protokół Komisji Mandatowej.

• Protokół Komisji Uchwał i Wniosków

• Protokół Komisji Wyborczej

• Listy obecnych na Walnym Zebraniu Sprawozdawczo-Wyborczym (w I terminie i w II terminie)

• Protokół Komisji Uchwał i Wniosków oraz Uchwały Walnego Zebrania Sprawozdawczo-

  Wyborczego ROD „Nadzieja” 1- 14.

• Protokół z I posiedzenia Zarządu ROD Nadzieja.

• Protokół z I posiedzenia Komisji Rewizyjnej ROD Nadzieja


                                      Protokolant                                                                                 Przewodniczący

                                                                                   Walnego Zebrania

19 kwietnia 2024 r.