Rodzinny Ogród Działkowy "Nadzieja"


piątek, 4 kwietnia 2025 r.

WALNE ZEBRANIE DZIAŁKOWCÓW 2025

Zarząd Rodzinnego Ogrodu Działkowego "Nadzieja" w Chocianowie informuje, że Walne Zebranie Sprawozdawcze działkowców "Nadziei" za 2024 r. - odbyło się w dniu 4 kwietnia 2025 r. (piątek) w II terminie o godz. 16.30 w biurze Rodzinnego Ogrodu Działkowego "NADZIEJA". Walne Zebranie poza standardowym zatwierdzeniem sprawozdań za 2024 r. podjęło szereg ważnych uchwał dotyczących działalności Ogrodu, szczególnie tych związanych z opłatami na rzecz Ogrodu. Szczegóły Zebrania odzwierciedla poniższy protokół:


                                                                                                                 Chocianów, 4 kwietnia 2025 r.         

 Protokół

 Walnego Zebrania Sprawozdawczego Rodzinnego Ogrodu Działkowego

„Nadzieja” w Chocianowie z dnia 4 kwietnia 2025 r.

 

     Walne Zebranie Sprawozdawcze za 2024 r. Działkowców Rodzinnego Ogrodu  Działkowego „Nadzieja” w Chocianowie odbyło się w dniu 4 kwietnia 2025 r.      

     Zebranie odbyło się w biurze ROD „Nadzieja” w Chocianowie o godz. 16.30 tj. w drugim terminie, ponieważ uczestniczyło w nim mniej niż 50% działkowców. Ogółem w Walnym Zebraniu udział wzięło 13 działkowców, co stanowiło 5,3%  ogółu. W Zebraniu uczestniczył przedstawiciel Okręgowego Zarządu PZD w Legnicy – Pan Józef Słotwiński.

     Zebranie otworzył Prezes Zarządu Zenon Bakalarz. Na wstępie powitał zebranych działkowców i zaproponował powierzenie przewodnictwa obrad Wiesławowi Radojewskiemu. Propozycję przyjęto jednogłośnie, po czym Przewodniczący zebrania przedstawił porządek dzienny Walnego Zebrania, który wcześniej był podany do wiadomości działkowców, zarówno na stronie internetowej Ogrodu, na tablicach informacyjnych w Ogrodzie i w imiennych powiadomieniach. Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie. Na protokolanta został powołany Marcin Śliwka.

     Przewodniczący przedstawił regulamin Walnego Zebrania Sprawozdawczego Członków ROD, który również został zatwierdzony jednogłośnie. Następnie przystąpiono do wyboru Komisji roboczych. W wyniku głosowania powołano jednogłośnie Komisję Mandatową, i Komisję Uchwał i Wniosków. W skład Komisji Mandatowej weszli: Zbigniew Demiańczuk  – przewodniczący i Romualda Maziak – sekretarz. Do Komisji Uchwał i Wniosków wybrano: Małgorzatę Mędrek – jako przewodniczącą i Bogusławę Smalec, która została sekretarzem. W głosowaniu jawnym wszyscy otrzymali kpl. głosów

     Sprawozdanie z działalności merytorycznej Zarządu ROD „Nadzieja” za 2024 r. przedstawił w imieniu Zarządu – Prezes Zenon Bakalarz. Sprawozdanie z działalności finansowej za 2024 r. przedstawiła – skarbnik Małgorzata Mędrek. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej za 2024 r. przedstawiła wiceprzewodnicząca Komisji - Bogusława Smalec. Uczestnicy zebrania nie wnieśli uwag do przedstawionych sprawozdań.

     Przewodniczący Komisji Mandatowej Zbigniew Demiańczuk przedstawił protokół komisji, stwierdzający prawomocność Walnego Zebrania Sprawozdawczego do podejmowania Uchwał.

     W dyskusji głos zabierali: Jerzy Mędrek, Zenon Bakalarz, Janusz Tarapacki i Edward Rząsa. Podnoszono głównie sprawy związane z kosztami ogrodowymi (szczególnie sprawy związane z podwyżką opłaty ogrodowej, którą zaproponował Zarząd, terminowych opłat ogrodowych, regularnego odczytu liczników energii elektrycznej i ściągalności należności. Dyskutowano również na temat zadania inwestycyjnego związanego z budową świetlicy na terenie ogrodu. Na ogólne problemy nurtujące działkowców odpowiedzi udzielali Prezes – Zenon Bakalarz i prowadzący Zebranie – Wiesław Radojewski. Głos w dyskusji zabrał również przedstawiciel OZ PZD w Legnicy – Pan Józef Słotwiński porównując występujące problemy działkowców z „Nadziei” z problemami działkowców z ogrodów w Chojnowie.

       Następnie przystąpiono do zatwierdzania podjętych uchwał:

·  Uchwała Nr 1/2025 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Zarządu ROD za 2024 r.– przyjęto jednogłośnie (13 głosów za).

·   Uchwała Nr 2/2025 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Zarządu ROD za  2024 r. – przyjęto jednogłośnie (13 głosów za).

·     Uchwała Nr 3/2025 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej ROD w 2024 r.  – przyjęto jednogłośnie. (13 głosów za).

·     Uchwała Nr 4/2025 w sprawie wysokości opłaty ogrodowej w 2025 r. i terminów jej wnoszenia (przyjęto kwotę 0,82 zł od m2 powierzchni działki w tym 0,15 zł jako koszt partycypacji zgodnie z § 145 ust. 1 i 2 statutu PZD) – przyjęto 13 głosami. Termin płatności ustalono na 31 maja 2025 r.

·     Uchwała Nr 5/2025 w sprawie wysokości opłaty ogrodowej energetycznej w 2025 r. (przyjęto kwotę 24 zł w skali roku w 2 ratach z podziałem na 2 sezony: wiosenny i jesienny) Termin płatności ustalono na 14 dni od dnia wystawienia rachunku. - przyjęto jednogłośnie (13 głosów za).

·     Uchwała Nr 6/2025 w sprawie wysokości opłaty za wywóz śmieci i terminu jej wnoszenia w roku 2025 (przyjęto kwotę 60 zł od działki) z termin płatności ustalonym na 31 maja 2025 r.  - przyjęto jednogłośnie (13 głosów za).

·    Uchwała Nr 7/2025 w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego pod nazwą: BudOWA ŚWIETLICY NA TERENIE OGRODU” w którym zobowiązano działkowców do  partycypacji w kosztach tego zadania w wysokości 150,00 zł od działki z podziałem na 3 etapy: 50 zł w 2025 r.,  50 zł w 2026 r i 50 zł w 2027 r.. Termin płatności I raty wyznaczono na 31 maja 2025 r. Uchwałę przyjęto jednogłośnie 13 głosów za).  Do Uchwały załączono stosowny wniosek Zarządu

W tym momencie przewodniczący Zebrania poprosił prezesa Zarządu – Zenona Bakalarza, o przedstawienie planu pracy Zarządu na 2025 r, oraz skarbnika – Małgorzatę Mędrek o przedstawienie preliminarza finansowego na 2025 r. Dyskusji w tej kwestii nie było. Wobec powyższego przystąpiono do zatwierdzenia Kolejnych Uchwał.

·      Uchwała Nr  8/2025 w sprawie planu pracy na 2025 r.  – przyjęto 13 głosami za.

·      Uchwała Nr 9/2025 w sprawie przyjęcia preliminarza finansowego na 2025 r.  – przyjęto 13 głosami za.

·    Uchwała nr 10/2025 w sprawie wystąpienia z wnioskiem do OZ PZD w Legnicy o przyznanie dotacji z Funduszu Rozwoju ROD na zadanie inwestycyjne ujęte w Uchwale 7/2025

Na zakończenie Walnego Zebrania Sprawozdawczego Bogusława Smalec –  przedstawiła Protokół końcowy Komisji Uchwał i Wniosków z dzisiejszego Zebrania. Protokół przyjęto jednogłośnie.

Na tym Walne Zebranie zakończono.

 

Załączniki stanowią:

·         Porządek dzienny Walnego Zebrania Sprawozdawczego ROD „Nadzieja”.

·         Regulamin Walnego Zebrania

·         Sprawozdanie Zarządu ROD z działalności merytorycznej  za 2024 r.

·         Sprawozdanie Zarządu ROD z działalności finansowej za 2024 r. 

·         Plan pracy Zarządu ROD  na 2025 r.

·         Preliminarze finansowe na 2025 r.

·         Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z działalności za 2024 r.

·         Protokół  Komisji Mandatowej.

·         Lista obecnych na Walnym Zebraniu Sprawozdawczym w I terminie

·         Lista obecnych na Walnym Zebraniu Sprawozdawczym w II terminie

·         Protokół Komisji Uchwał i Wniosków

·         Uchwały Walnego Zebrania Sprawozdawczego ROD „Nadzieja”  1- 10.

·         Wniosek Zarządu o realizację zadania inwestycyjnego

 

 

             Protokolant                                   Pieczęć                                Przewodniczący

          Marcin Śliwka                                  Ogrodu                               Walnego Zebrania

                                                                                                               Wiesław Radojewski

 

   Chocianów 4-04-2025 r.